Adresboekfout
in Outlook oplossen Vind
het probleem met de scantool van Office Vraag: Antwoord: Microsoft is vrij drastisch en stelt
zelf voor het adresboek te verwijderen en opnieuw te installeren (zie http://support.microsoft.com/kb/319901),
maar je kunt ook eerst de tool scanpst.exe loslaten op het pst-bestand. Je vindt deze tool in de map \Program
Files\Microsoft Office\Office12. Of op deze locatie: C:\Program
Files\Common Files\System\MSMAPI\Map landinstellingen-id, waarbij
landinstellingen-id de LCID (Locale Identifier) is voor de installatie van
Microsoft Office. De LCID voor Nederlands is 1043. Het pst-bestand bevat bijna alle
Outlook-gegevens. Om het terug te vinden, start je Outlook op, ga je naar het
menu Extra en kies je Opties. Open het tabblad E-mailinstellingen en
druk op Gegevensbestanden. Nu we hier zijn aanbeland: buig je eens dieper
over de locatie van dit pst-bestand. Verwijst dit wel naar een map waarvan
jij, aangemeld met jouw account, over alle nodige rechten beschikt? Heb je twee verschillende
contactpersonenlijsten aangemaakt (waarvan de ene mogelijk nog van de vorige
versie afstamt), dan kan je het probleem – of minstens het symptoom –
vermoedelijk als volgt verhelpen. Open het adresboek (via Ctrl+Shift+B).
Open in dit venster het menu Extra en kies Opties. Op het tabblad Adressering selecteer
je nu de juiste (de tweede?) contactpersonenlijst bij 'De volgende adreslijst
eerst weergeven'. |