WORD 2007 / 2010 ...... Student – Home. Enveloppen of brieven
mailmergen met behulp van "Wizard en adreslijst" van max. 6 velden. Gebruikte envelop in voorbeeld is "Enveloppe
DL 110 x 220mm" Er is geen maximum aan het aantal adressen in een
adreslijst......
Voor deze les te maken is het nodig dat u WORD 2007 of 2010 geďnstalleerd heeft in uw PC
Info: Eerst een adreslijst maken in WORD met tabellen... volgens onderstaand voorbeeld...... als je dit type adreslijst gebruikt van max. 6 kolommen(velden) is het niet nodig om "Velden te Vergelijken" de bovenste rij heet dan de veldnamenrij , voor oefenen kan je deze downloaden d.m.v. 1 klik links....... download manager verschijnt dan van onder in je browser IE9, Klik op "Openen" als hij geopend is in WORD, dan "Opslaan als" .docx document ...... in "Mijn documenten" in je eigen PC.
#01: Let
op: In de bovenste
rij van de tabel de veldnamenrij moet elk veld een benaming
bevatten... de volgorde van die benaming in die bovenste rij moet exact
hetzelfde zijn, dit is Standaard in Word 2007 / 2010 en gebruik
van de "Wizard" De kolom "Voornaam" mag alleen voorletters of voornaam bevatten.... tussenvoegsels moeten in de kolom "Achternaam " staan voor de achternaam ....... Land moet achter de plaatsnaam in de kolom "Plaats"....Je kan ook een lege (zelf in te vullen) adreslijst downloaden hier
#02: Klik in boven menu op “Verzendlijsten”... #03: Klik op“kleine driehoekje” bij Afdruk samenvoegen starten.... #04: Klik op "Stapsgewijze wizard Afdruk samenvoegen"
#05: Maak de keuze aan de rechter kant voor Enveloppen......
#06: Klik rechtsonder op “Volgende: Begindocument”
#07: Vink aan: “Document indeling wijzigen”.. #08: Klik op : ”Enveloppenopties”.... kies het juiste formaat "DL 110 x 220 mm" en klik "OK" #09: Klik rechtsonder op “Volgende: Adressen selecteren”
#10: Vink aan : “Een bestaande lijst gebruiken”.... #11: Klik op “Bladeren”
#12: Zoek in de documenten naar de zelfgemaakte adreslijst...... aanklikken en klik op “Openen”
#13: Adressen lijst verschijnt.... je ziet in de bovenste regel de zelf in gevulde benaming staan.... Klik "OK"
#14: Klik rechtsonder op Volgende: “Een envelop schikken”
#15: Klik eerst op de envelop om de plaats aan te geven waar het adres moet komen.... #16: Klik op “Adresblok”
#17: Het adres invoegen scherm:.... Vink aan “Postadres invoegen” ......Vink aan : "Het adres opmaken volgens het land/regio of bestemming" en Klik "OK"
#18: Het adresblok verschijnt.... klik op "Volgende: Enveloppen voorbeeld"
#19: Adressen verschijnen nu op de envelop in het daarvoor bestemde vak ...... je kan de adressen bekijken door schakelen... eventueel adressen uitsluiten bij "Geadresseerde uitsluiten"
#20: Klik op "Volgende: Samenvoeging voltooien"
#21: Klik op afzonderlijke enveloppen bewerken.... “Alles” aanvinken.... Klik "OK"
#22: Alle enveloppen verschijnen nu onder elkaar in een afzonderlijk document.... #23: Druk "Ctrl + P" ..Printer afdrukscherm verschijnt .."Alles" moet aangevinkt staan ... #24: Kies bij "Aanpassen papierformaat" / "Enveloppe DL" #25: het is nu een zaak van je enveloppen op de juiste manier in de printer leggen en afdrukken.... en klik "OK"
|